Ascensió al Costabona

Distància: 7 km
Dificultat: Baixa-mitja
Temps: 2h

Avui farem una ascensió clàssica del Pirineu Oriental, pujarem al cim del Costabona, una caminada fàcil, circular, i amb moltes vistes com el Canigó, el Mediterrani, i fins i tot Montserrat.

Per arribar a l’inici de la sortida sortim de Camprodon en cotxe, podem anar per Setcases o per Espinavell, en tots dos casos haurem d’agafar una pista forestal que uneix aquests dos nuclis de la vall de Camprodon. Vinguis d’on vinguis el punt està ben assenyalat, és a les Roques d’en Mercer, hi trobareu una zona ampla on podreu aparcar sense problemes.

Costabona

Ascensió al Costabona.

Sortirem direcció O, per la pista forestal direcció Setcases. Després de 1km aproximadament ens trobarem amb una pista (normalment tancada al trànsit rodat) que ens porta al Refugi Jaume Ferrer, comencem a pujar fins al refugi. Allà agafarem direcció NE, tot pujant primer entre un petit bosc de pi negre i després pels suaus prats de dall, l’objectiu és Coll de Pal, arribar a la carena i no deixar-la fins a l’objectiu final.

Seguint la carena, que fa de frontera natural entre Catalunya i França, ens porta directament al cim del Costabona, és l’ascensió més acusada de tota la ruta i, així i tot, és fàcil, els prats oberts, l’absència de rocs i arbres la fan una pujada amb vistes molt amplies que s’obren del tot un cop al cim, a 2465m.

cim del costabona

Vistes des de la carena.

Podrem veure els paisatges més característics de Catalunya, i també les aus que usen com a corredor aquesta zona, voltors, àligues de tota mena, cornelles, i amb sort fins i tot algun trencalòs!

Des del cim podem veure el pàrquing on hem deixat el cotxe a l’inici, direcció S anem baixant pel camí marcat fins a arribar al pàrquing. Recomanem fer la volta sencera amb el cotxe, és a dir, si veniu d’Espinavell sortir per Setcases i a l’inrevés. És un camí ple de muntanya i natura! Això sí, heu de respectar l’entorn i no córrer, no trencar res i no espantar els animals.

vistes des del costabona

Vistes baixant del Costabona.

Esperem que us hagi agradat, bona caminada!

Com sempre, a la muntanya per fàcil que sigui el camí, sempre hem d’anar ben equipats: roba i calçat adequats, aigua i alguna cosa de menjar, roba d’abrigar o capelina, un mapa en paper, brúixola, mòbil amb bateria al màxim… Precaució i seny.