Ruta circular per Sant Pau de Segúries

Distància: 9km
Dificultat: mitja – baixa
Temps: 3:00h

Una ruta circular amb molta varietat d’ambients. Sortirem del poble de Sant Pau de Segúries. La ruta que explicarem té una direcció, però si preferiu fer-la a l’inrevés es pot fer igual de bé.

Nosaltres iniciarem el camí des del final del carrer major, on talla amb la C-38. Resseguim una mica la carretera direcció cap a Sant Joan de les Abadesses, i just abans del pont que passa per sobre del Ter girarem cap a l’esquerra per un camí emporlanat.

Seguirem aquest camí, passarem les finques de El Prat, Can Baró i Can Rito. Continuem pel camí, que aviat deixarà de ser emporlanat per esdevenir pista forestal, i al cap d’una estona arribarem al desviament per arribar-nos, si volem, a la Font de la Puda.

Fins a aquest moment haurem vist poca varietat d’arbres i poc bosc, però sí haurem gaudit de grans vistes sobre la Vall de Camprodon i Sant Pau especialment. A partir d’ara tot canvia una mica més, ens comencem a endinsar al Bosc de les Tres Fonts.

Faigs, pi roigs, roures martinencs i freixes ens acompanyaran durant una bona estona. Arribats al final de la pista forestal trobarem una cruïlla de quatre camins. Podem apropar-nos al Mirador dent Gueri per tenir una visió espectacular sobre la Vall de Bianya i la Vall d’en Bas (molt recomanable fotografiar des d’aquí un dia amb boira baixa). Si seguim els cartells podrem ascendir al Puigsacreu (1111m), el punt més alt de la ruta i des d’on tindrem unes vistes molt clares de tot el Pirineu Oriental, i a més les podrem gaudir asseguts còmodament en uns bancs de fusta.

Fetes aquestes dues escapades i tornant a la cruïlla ara agafarem el camí que va en direcció E-NE, cap al Capsacosta. El bosc en aquest tram és més Mediterrani amb pins, alzines i avellaners. Seguirem el camí, sempre guaitant les finestres que ens ofereix per poder veure la serra de Milany i la Vall de Bianya a la nostra dreta, i arribarem al Pla de les Barraques. Hem de vigilar ja que en aquest tram el camí es perd una mica, però si mantenim la direcció i seguim el filat podrem arribar-nos a l’altra banda del pla i, obrint i tancant un vailet, trobarem de nou el camí.

Només ens caldrà seguir-lo per arribar a la Collada del Capsacosta, on ens desviarem cap a l’esquerra per agafar la Via Romana (antigament únic camí entre Sant Pau i la Vall de Bianya, actualment encara es conserva i és molt recomanable, el comentarem en un altre post per animar-vos a fer-lo), arribarem a la Font de l’Arç, un lloc molt tranquil i molt verd, seguint la Via Romana passarem per prats de pastura, i acabarem arribant a Sant Pau.

Esperem que us hagi agradat, bona caminada!

Com sempre, a la muntanya per fàcil que sigui el camí, sempre hem d’anar ben equipats: roba i calçat adequats, aigua i alguna cosa de menjar, roba d’abric o capelina, un mapa en paper, brúixola, mòbil amb bateria al màxim, … Precaució i seny.

Si ens voleu acompanyar a treure tot el suc fotogràfic a aquesta sortida apunteu-vos el dia 21 amb nosaltres!

foto vall den bas

Vistes de la Vall d’en Bas

ruta circular per sant pau de segúries