Ruta de Beget a Salarça

Distància: 8,5km
Dificultat: Baixa
Temps: 3h

Una de les sortides més maques de la Vall de Camprodon. Sortim del poble medieval de Beget per arribar a una ermita restaurada i en plena natura, Sant Vicenç de Salarça.

El poble de Beget es manté intacte des de fa centenars d’anys. En els seus carrers, cases i ponts es pot trobar història a cada cantó. Després d’amarar-nos bé del poble, recórrer tots els seus racons i visitar la seva església, Sant Cristòfol de Beget, ens dirigirem cap al pàrquing de cotxes. Gairebé l’únic del poble, es troba a peu de la carretera GIV-5223, des d’on hem vingut fins a Beget.

ruta de beget a salarça

A peu, en bici o a cavall aquesta ruta ens sorprendrà sempre!

Des del pàrquing, haurem de caminar uns 250m per la carretera (en direcció Oix, cap al sud), fins que trobem una pista que surt a la nostra dreta, és el camí que ens portarà a Salarça. Ens trobem al PR-186, seguirem les indicacions per arribar a destí, està ben indicat i és molt senzill.

Només d’agafar el camí forestal ja comença la pujada, però serà de les poques que tenim, en general el camí és força planer. Sempre seguint el camí del PR (assenyalat per colors blanc i groc), passarem primer per davant de l’ermita del Remei, i després pels desviaments que porten a les cases de la Ginebrosa i Can Jep Gros (finques particulars a les quals no hem d’accedir).

beget a salarça

Un dels punts per on passa la ruta de Beget a Salarça.

El camí travessa boscos, passa per prats de dall i inclús alguna zona de roques, en les que podrem observar fòssils marins… què hi fan fòssils marins a més de 800m d’altitud? Si ho voleu descobrir podeu venir amb nosaltres a fer aquesta sortida! És un camí molt variat, amb zones molt fresques a l’estiu que ens faran passar una caminada molt agradable.

Després de caminar entre boscos plens de molses, pujar i baixar per zones amples de vegades, d’altres ben estrets, el camí s’obre tot d’una i entrem en un camp de pastures on podrem veure animals domèstics pasturant, especialment cavalls. Aquí el camí ja fa baixada, no deixem de fixar-nos en el que ens envolta, podrem trobar arbres centenaris, especialment quan arribem a l’ermita de Sant Vicenç de Salarça, construïda al s.XII actualment està abandonada, fa anys formava part d’un veïnat molt actiu.

Només ens queda desfer el camí fins a arribar de nou a Beget. On, si no hi ha hagut temps abans de marxar, recomanem fer una visita i no perdre’s aquest poble de postal!

sant vicenç de salarça

L’ermita de Sant Vicenç de Salarça amb un roure centenari al seu davant.

Esperem que us hagi agradat, bona caminada!

Com sempre, a la muntanya per fàcil que sigui el camí, sempre hem d’anar ben equipats: roba i calçat adequats, aigua i alguna cosa de menjar, roba d’abrigar o capelina, un mapa en paper, brúixola, mòbil amb bateria al màxim… Precaució i seny.