Ruta de Camprodon a Sant Antoni de Camprodon

28 agost, 2017 Phototrekking, ruta 0 Comments

Distància: Anar 3,6km
Dificultat: Mitjana
Temps: 1h 30 minuts (Anar i tornar 2h 15 minuts)

La ruta d’aquest mes és força senzilla, però no per això fàcil de realitzar. Anirem a l’ermita de Sant Antoni de Camprodon, situada al punt més alt d’aquest poble del Pirineu.

Molts són els camins i les rutes que tenim disponibles per arribar a Sant Antoni, alguns més fàcils i d’altres més complicats com el que transcorre per la cara més abrupta de la muntanya que rep el nom de l’ermita. Nosaltres agafarem el més conegut i més senzill.

El punt d’inici es troba als afores del poble, just al mateix punt on s’inicia el camí de la Roureda, però al vessant contrari, cap al S. En el camí a Font-Rubí, un cop passades les instal·lacions del Golf hi trobarem un bon lloc per deixar el cotxe (també podem arribar a peu des del centre del poble).

Agafarem el camí en direcció Font de Sant Patllari, Font del Boix, Ermita de Sant Antoni. En poca estona (2 minuts) trobarem una bifurcació: Font de Sant Patllari, Font del Boix. Agafarem direcció Font del Boix, cap a l’E. Ja no deixarem aquest camí emporlanat fins a arribar al Pla de Bonaire, als peus de l’ermita, en aproximadament uns 45 minuts. Tot i la senzillesa, aquest camí ens portarà per diferents tipus de boscos, fagedes i bedollars humits i frescos, pinedes i avetoses més amunt i amb climes més secs… Sempre amb agradables vistes i contacte directe amb la natura.

ruta de camprodon a sant antoni

Quan siguem al Pla de Bonaire, només ens faltarà el darrer esforç per arribar al capdamunt de l’ermita de Sant Antoni (1340 m), que no hem de confondre amb el pic de Sant Antoni (1322 m), el qual des d’aquí s’agafa en una altra direcció. Seguim el camí per on veníem, i ens toparem amb una bifurcació, poc marcada, però que ens durà, anem per on anem, a l’ermita. Cap a l’O seguim el mateix camí planer per on veníem, i quan veiem un eixamplament del mateix (preparat perquè els cotxes hi donin la volta) ens enfilarem de dret per una fageda cap a l’E, en menys de 10 minuts ja estarem a l’entrada de l’ermita. Si, per altra banda, a la bifurcació escollim el camí que surt en direcció N el camí serà tot una suau pujada constant fins a arribar també a l’ermita.

sant antoni de camprodon

Un cop dalt, recobrarem forces amb unes vistes de 360° sobre la Vall de Camprodon. Podem estirar-nos sobre l’herba, asseure als bancs de pedra o aprofitar si hem dut menjar i utilitzar les taules de pic-nic que hi trobarem. La vista és privilegiada, podem veure el Pirineu al N, el Comanegre i el mar Mediterrani a l’E, al S Sant Pau de Segúries i la Serra de Bellmunt i cap a l’O Serra Cavallera. I per si no en tinguéssim prou, des d’aquí podrem veure volar rapinyaires sobre els nostres caps, voltors, àligues daurades, xoriguers, aligots i fins i tot trencalossos passen per sobre de l’ermita de Sant Antoni.

Només ens queda refer les nostres passes fins a tornar al cotxe. La baixada és llarga i contínua, recomanem no agafar-nos-ho amb presses, sobretot per gaudir de la natura!

trencalòs

Esperem que us hagi agradat, bona caminada!

Com sempre, a la muntanya per fàcil que sigui el camí, sempre hem d’anar ben equipats: roba i calçat adequats, aigua i alguna cosa de menjar, roba d’abrigar o capelina, un mapa en paper, brúixola, mòbil amb bateria al màxim… Precaució i seny.